Pages

Monday, September 14, 2020

DFI Wānanga 8

 

HE WHAKAMANA I NGĀ TAUIRA ME NGĀ POUAKO

Pai tēneki whakahau ki ahau, ehara tēnei ara whakaako matihiko hei kai mā te hunga taitamariki, taiohi anake, engari he kai hoki mā te pakeke, me te hunga pīkoko e ngākaunui ana ki tēnei ao Matihiko. Ka toko ake te pakirēhua, me pēhea rā? 



E ai kia ManaiaKalani, mā te whakatinana i te kupu Rangatiratanga e eke ai koe. Ka hoatu te mana o te rangatiratanga kia koe, akonga rānei hei para i te huarahi hīkoinga mōnā, mōu ki roto i te ao Mātauranga. E tā mā, mā te ao Hangarau me te ao Matihiko te huarahi e anga whakamua ai tātau. Ki te kore ka pēnei te āhua a ō tātau rangatahi:

Nā reira ko te rongoa pea, me anga whakamua te titiro ki tō tātau ao kikokiko, ahakoa ngā uauatanga, mā te mate ururoa e tutuki ai. Ko te hua i te mutunga o te rā, hei whai pānga mo ngā uri whakatipu e heke mai nei.

Te mātotoru o ngā akoranga i puta mai tēnei:

Rauemi hei āwhina:

He whakamārama:

Ngā hua o te ao Hangarau Hou o Anamata

Wetiweti ana tēnei, ko te wawata ka eke tētahi Māori ki taua taumataa ka hangaia i tētahi mea hei oranga mo te iwi Maori katoa!


CODING

Pai tēnei tūāhuatanga o te coding engari kāre au i te tino mōhio me pēhea rā au e whakauru ki roto i aku akomanga. Nā reira ka waiho tēnei hei rauemi mo ngā tau e heke mai nei. Hoianō he akoranga pai tēnei  hei whakaako ki ōku ake tamariki.


Scratch

Anō nei he pai tēnei rauemihei whakamahingā ki roto i aku akomanga, engari he whānui ngā mahi o roto. Ko te whakaaro mōku, he hanga i ngā āhuatnga o runga i te Marae: kawa, tikanga, pohiri ......

2 comments:

  1. Tēnā koe e hoa, ka mutu pea ēnei kōrero i pōhi nei e koe mō ngā tino akoranga i mau i a koe. Ahakoa i mahue i a au te haurua o ngā kōrero i te ata, nā taku pānui i ēnei kōrero i mau i a au ngā kōrero matua, ānō nei i tae tonu ahau.

    E rere ana ngā mihi!!!

    ReplyDelete
  2. Kia ora anō e te hoa,
    E mihi ana au ki te papai o tō pōhi nei. Āe, tika tāu, 'me anga whakamua te titiro ki tō tātau ao kikokiko, ahakoa ngā uauatanga, mā te mate ururoa e tutuki ai'.
    Karawhiua e te tuakana.
    Nā Makaaore.

    ReplyDelete